Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4022031402   Enfocament globalitzat de la tasca docent: Anàlisi basada en l’observació, participació entre professorat a l’aula
2017-2018   Taller a centre. Secundària en general
  
   25/10/2017 - 4/6/2018 (20 hores) de 16:00h a 18:00h
   INS Matadepera
   av. del Mas Sot, 4- 10 (Matadepera) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   Després de cinc edicions de la formació interna de centre amb format de píndoles (amb formadors externs o interns) per treballar (sobretot estimular al treball) sobre aspectes concrets de la metodologia i el propòsit de l’educació, en aquesta darrera edició ens vam proposar fer una passa endavant en l’observació entre iguals per a la millora de la nostra pràctica docent.

Durant el curs 17-18, pretenem aprofundir en l’observació entre iguals, integrant-t’ho com a pràctica habitual de centre ja que experts internacionals en la formació de mestres afirmen que la formació basada en l’aprenentatge entre iguals a l’aula real és deu vegades més efectiva que la tradicional (en formats conferència, per exemple).

Ens hem adonat que la nostra nova metodologia de treball requereix centrar-nos també en la gestió d’aula per part del professorat i promoure un procés de participació real (alume- professorat, professorat-professorat, escola-famílies). En aquest sentit, tenim previstes algunes píndoles que ens orientin.
  
Objectius   En aquesta formació volem fer una anàlisi professional de nosaltres mateixos.
Farem un aprenentatge entre iguals. Mirant des de fora, intentarem veure el que no pots veure a l’aula pròpìa.

Adquirir estratègies de gestió i participació d’aula per a la millora de la pràctica docent en el contxet del treball amb metodologies actives.
  
Continguts   . Dinàmiques de grup per tal d’incentivar una participació real en el centre.
. L’autoritat pedagògica.
. La capsa d’eines: mesures i resursos universals per a conduir una aula de manera afectiva i efectiva, produint aprenentatge significatiu així com enfortint la nostra identitat docent.
. Obsevació entre iguals per tal de consolidar els contiguts anteriors.
  
Formador/a   Esther González de Vicente; Digna Couso.
  
Avaluació   Diaris d’observació
Feedback
Resums de sessions de planteig, posta en comú, debat i aprofundiment.
Possible publicació de les conclusions (ho anirà fent la pròpia formadora amb el nostre suport).
Rúbriques
Formularis d’autoavalaució o coavaluació
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre)
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   25/10/2017   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   diumenge   04/02/2018   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent