4022031402 |
Enfocament globalitzat de la tasca docent: Anàlisi basada en l’observació, participació entre professorat a l’aula |
2017-2018 |
Taller a centre. Secundària en general |
|
|
|
25/10/2017 - 4/6/2018 (20 hores) de 16:00h a 18:00h |
|
INS Matadepera |
|
av. del Mas Sot, 4- 10 (Matadepera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Després de cinc edicions de la formació interna de centre amb format de píndoles (amb formadors externs o interns) per treballar (sobretot estimular al treball) sobre aspectes concrets de la metodologia i el propòsit de l’educació, en aquesta darrera edició ens vam proposar fer una passa endavant en l’observació entre iguals per a la millora de la nostra pràctica docent.
Durant el curs 17-18, pretenem aprofundir en l’observació entre iguals, integrant-t’ho com a pràctica habitual de centre ja que experts internacionals en la formació de mestres afirmen que la formació basada en l’aprenentatge entre iguals a l’aula real és deu vegades més efectiva que la tradicional (en formats conferència, per exemple).
Ens hem adonat que la nostra nova metodologia de treball requereix centrar-nos també en la gestió d’aula per part del professorat i promoure un procés de participació real (alume- professorat, professorat-professorat, escola-famílies). En aquest sentit, tenim previstes algunes píndoles que ens orientin.
|
| |
Objectius |
En aquesta formació volem fer una anàlisi professional de nosaltres mateixos.
Farem un aprenentatge entre iguals. Mirant des de fora, intentarem veure el que no pots veure a l’aula pròpìa.
Adquirir estratègies de gestió i participació d’aula per a la millora de la pràctica docent en el contxet del treball amb metodologies actives.
|
| |
Continguts |
. Dinàmiques de grup per tal d’incentivar una participació real en el centre.
. L’autoritat pedagògica.
. La capsa d’eines: mesures i resursos universals per a conduir una aula de manera afectiva i efectiva, produint aprenentatge significatiu així com enfortint la nostra identitat docent.
. Obsevació entre iguals per tal de consolidar els contiguts anteriors.
|
| |
Formador/a |
Esther González de Vicente; Digna Couso.
|
| |
Avaluació |
Diaris d’observació
Feedback
Resums de sessions de planteig, posta en comú, debat i aprofundiment.
Possible publicació de les conclusions (ho anirà fent la pròpia formadora amb el nostre suport).
Rúbriques
Formularis d’autoavalaució o coavaluació
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre)
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
25/10/2017 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
diumenge |
04/02/2018 |
- |
- |
|
| |